HET ONTSTAAN

Ruim zeven jaar geleden kwam Anja Kraaij, via haar toenmalige werk bij de dierenambulance, in aanraking met drie kittens van net een uur oud. Deze kittens waren gevonden door een collega van Anja bij een container. De kittens hadden veel hulp nodig. En die passie om kittens in nood te gaan helpen was geboren bij Anja. Kort daarna kreeg Anja, via de dierenarts, ook haar eerste zwangere poes in huis. Deze poes was verwaarloosd, had een gebroken staart en was hoogzwanger. Met haar toenmalige collega’s deed Anja haar eerste bevalling. Ieder jaar werd het aantal kittens dat bij Anja kwam groter. Zij schreef hierover in blogs op een al bestaande facebookgroep over katten. Toen bleek dat er erg veel belangstelling voor haar ervaringen was, is er een besloten facebook groep aangemaakt, zodat iedereen kon lezen over Anja’s opvang. Deze facebook groep onder de naam Kittenplace heeft inmiddels meer dan 3.000 volgers.

Dankzij de hulp van vele bijzondere mensen die vanaf het eerste moment hun steun hebben aangeboden en de groep op facebook is Kittenplace ook landelijk bekend.

Op 1 januari 2017 werd het officieel, Anja is samen met Emma en Nancy Stichting Kittenplace gestart. Nu met hulp van vrijwilligers kunnen wij als Stichting veel zwangere poezen en kittens helpen in noodsituaties. In 2017 hebben wij als Stichting 33 poezen kunnen helpen bij hun bevalling, 217 kittens grootgebracht en gezorgd voor nieuwe huisjes, wat natuurlijk een fantastisch resultaat is!